Road trip, part 1.

Postat: 30 november, 2015 av massetyson i Reseskildring
Barclays-Center-Brooklyn-New-York-Islanders-Ice-

Isles vs Blues på fredag!

Flytten till Brooklyn. Illusionen av framsteg från förra året. Ett riktigt trasigt PP och #Hammergate.
Vi Islesfans har onekligen satts på prov även denna säsong. Det slår inte direkt gnistor om grabbarna där ute på isen. Vaktisen i Barclays Center bjuder heller inte upp till dans när han gång efter annan serverar puckvirtuoser som JT och Okie en kladdig sörja att skrinna på.
Laget tar färre skott än fjolåret, kommer inte med samma fart genom mittzon (Leddy undantaget) och utan Thompa Greiss i kassen hade vi haft en riktigt rutten tabellsits.
Kommer ni ihåg för ett par år sedan hur obeskrivligt lack man kunde bli när Cappy envisades med att sätta in fjärdekedjan i tid och otid? Känns inte riktigt lika irriterande nu. Martin/Cizikas/Clutterbuck är den line som får mig att resa mig ur fotöljen, både för sitt fysiska spel men även för att de faktiskt ofta är vårt vassaste vapen framåt. Styrkebesked från den konstellationen helt klart, men även ett underbetyg till våra topp-9 forwards.
Det skulle smaka fågel med en stark December. Vi står inför säsongens kanske hittills viktigaste vecka där 7 poäng av 8 möjliga skulle innebära ett välbehövligt lyft i tabellen. Således har jag beslutat mig för att åka över Atlanten och följa laget på närmre håll. Avalanche (H), Rags (A), Blues (H), Sens (A) är ingen barnlek och jag har checkat in ett par blåslampor modell större i bagaget som jag inte backar för att använda vid behov.
Under de första två matcherna befinner jag mig på vift i Texas och kommer därför uppsöka lämplig sportsbar när det är dags för nedsläpp. Hoppas även få fint sällskap av en rejäl köttbit, Texas-size där framför tv:n. På fredag morgon bär det av till New York för en pubrunda i Brooklyn inför Isles-Blues som ses på plats i Barclays Center.
Häng med på en fin vecka i staterna där jag vilt spekulerar i traderykten, käkar kycklingvingar med vansinnigt stark sås, sköljer ner kall pilsner samtidigt som jag desperat söker den försvunna kreativiteten i PP. En sak är säker – jag hittar den inte hos Doug Weight!
/Massetyson

Kommentera

