Nya tredjestället väcker blandade reaktioner

Postat: 17 september, 2015 av Magnus i Nyheter Islanders

G_9_15_16_Tavares2_slide

Som det tidigare ryktats om presenterade igår Islanders sitt nya alternativa ställ. Det går inte helt otippat i Brooklyns svartvita färger och endast den tillfälliga patchen med Brooklyn Bridge samt de fyra ränderna, som symboliserar de fyra Stanley Cup-segrarna, på klubbmärket har någon koppling till blått och orange.

G_9_15_16_Tavares4_slide

Trots att tröjan endast kommer användas vid 12 tillfällen i år har röster från fans på Long Island dömt ut den totalt. Den mest långsökta kopplingen på sociala medier måste väl ändå vara att Islanders nu kan jämställas med terrorgruppen IS, som har en svartvit symbol som kännetecken.

comm

 

G_9_15_16_Tavares10_slide

Bland svenska supportrar mottogs stället med större entusiasm. Här några röster:

  • Jag måste nog ändra mig. Tycker den är snygg. Gillar det stilrena. - Benny Ferdinandsson
  • För att vara en tredjetröja så gillar jag den faktiskt, trots avsaknaden från de traditionella färgerna. Enkelheten och AL-patchen does it for me! - Pasi Salo
  • Fan, det var inte illa.. - Jesper Sjöberg
  • Helt ok tycker jag! - Thomas Olofsson
  • Tycker många verkar lacka på den. Men den är rätt cool tycker jag - Henrik Örtenvik
  • Cool, men påminner om Kings på nåt vis... - Tomas Lundin
  • Riktigt fet - tycker jag! - Eriq Champ Christiansson
  • Betydligt stenhårdare än nuvarande alternate - THUMBS UP, LETS GO! - Joakim Sandin
  • Jag kryper till korset, efter min tidigare sågning av ett svartvitt alternativ, den här verkar helt ok. - Jonas Thomson
  • Var riktigt skeptiskt när jag såg första snacket om svarta tröjor. Men jag gillar den verkligen, speciellt allt små detaljer på den... - Jacob Järpegård
  • Snygg! - Björn Wännman

G_9_15_16_Tavares1_slide

 

Kommentera

