Islanders slutspelsklara i kavaj

Postat: 10 april, 2015 av Magnus i Okategoriserade
Etiketter:,

dipi

”Mästare i kavaj”. Jag har egentligen aldrig gillat detta fenomen. Att vinna något utan att spela om det har för mig alltid förknippats med tursamma vinster. Och så är det ju fortfarande. Men en dag som denna kan jag villigt erkänna att jag struntar fullständigt i hur vi tagit oss till slutspel, för vi är där!
Ge mig Rick DiPietros kavaj och jag bär den gladeligen med högt buret huvud en dag som denna.

När Florida Panthers, ledda av gamle Islanderstalangen Roberto Luongo, stoppade Boston Bruins från seger i nattens möte lagen emellan stod det klart att Islanders är slutspelsklart. Senast det begav sig skakade vi Penguins i sex matcher men i år kommer vi in med ett lite mer sargat självförtroende då spelet inte fungerat tillfredsställande på sista tiden. Kanske kan detta innebära att vi går in i playoff utan någon direkt press på oss och att vi då kan prestera bättre än på länge. Kanske kan vi även få lite själförtroende om vi gör en bra avslutning av grundserien i mötena med Pittsburgh och Columbus.

I vilket fall: Ge oss playoff hockey, nu!

Kommentera

