Fem pokaler till ”The Isles”

Postat: 4 februari, 2014 av Magnus i Okategoriserade
Etiketter:

Har ni hört talas om Björn Falk? Nej, det hade inte vi heller innan våra bloggvänner på Lighthouse Hockey fick ett tips skickat till sig från den småländske låtskrivaren själv. Mailet ledde till en story och vi fick alla helt plötsligt upp ögonen för Björn från Växjö och hans ”The Isles” som just nu spelas dygnet runt hemma hos undertecknad.

Vi passade på att få en liten pratstund med den kreativa Islanderssupportern vars hit just nu toppar alla listor hos #nyise med betyget fem pokaler, alltså en mer än självaste Islanders lyckats med.

Hur blev det Islanders för din del? I ett studentrum fanns ett gamecube, i detta gamecube låg NHL 2003, i NHL 2003 fanns en fantastisk upplaga av Islanders med bl.a. Michael Peca, Kenny Jönsson och Mark Parrish. 

Hur kom du på idén till låten? Jag har vaga minnen av att det hela började med textraden ”inside the Coliseum”. Därefter gällde det bara att undvika ord som ”hockey stick”, ”cross-checking” och ”half empty water bottle”.

Vad är din bakgrund som musiker? Tyvärr så kvalificerar jag nog inte in i kategorin musiker. Jag är en musikälskare som spelar och sjunger men framförallt så lyssnar jag väldigt mycket på musik.  

Hur mycket följer du Islanders under säsongen? Först och främst ser jag till att se alla matcherna (föredrar Howie och Butch i alla lägen). Sedan blir det ju bloggar, forum och poddar.

När åker du över och sjunger din låt, alternativt nationalsången i Nassau Coliseum?😉 Jag har inga planer på att kliva in objuden med en gitarr, men får jag en invit så ställer jag upp. Deras nationalsång bör jag nog låta bli dock.

Vi tackar Björn för detta mästerverk och hoppas på att någon gång i framtiden få chansen att träffa vederbörande under någon av våra supporterträffar, och vem vet, kanske få höra den live?! Mer musik av Björn hittar ni här.

Kommentera

