Sociala medier

Postat: 4 november, 2013 av Magnus i Okategoriserade

twitter_facebook1

Tänkte dela med mig av en del twitterkonton som jag samlat på mig genom åren. Till och börja med vill jag säga att det finns en uppsjö twittrare som följer laget och tycker till om det mesta. Dessa har ofta helt olika åsikter om laget och jag har svårt att därför tipsa om någon speciell. Vill ni tipsa om någon favorit går det ju bra att göra det i kommentarsfältet.

Jag tipsar istället om fyra internationella konton. Förutom Islanders officiella twitterkonto bör man följa Arthur Staple som är Newsdays akrediterade Islandersskribent. Han är oftast först med de riktigt stora nyheterna kring laget. En annan som verkligen bör följas är Eric Hornick som är helt makalös när det gäller att gräva fram all möjlig statistik om laget. Man blir ofta helt förstummad över vilken koll killen har och hans ”Skinny” inför och efter varje match är alltid intressant läsning. Den sista jag tipsar om är Jesse D Eisenberg som jobbar som Islanders communications manager samtidigt som han skriver en underhållande blogg kallad Skates on a plane.

  • New York Islanders Official = @NYIslanders
  • Arthur Staple = @StapeNewsday
  • Eric Hornick = @ehornick
  • Jesse D Eisenberg = @JesseDEisenberg

För er som vill följa Islanders spelare har jag försökt gräva fram de twitterkonton som jag hittar. Jag brydde mig inte heller om att leta upp varenda spelare i Sound Tigers och bland våra prospects utan valde de mest intressanta.

  • John Tavares = @91Tavares
  • Thomas Vanek = @T_Vanek26
  • Kyle Okposo = @bookerT2116
  • Frans Nielsen = @NielsenFrans
  • Pierre-Marc Bouchard = @PMBouchard
  • Michael Grabner = @grabs40
  • Matt Martin = @mattymarts17
  • Casey Cizikas = @zeeker11
  • Colin McDonald = @ColinMcDonald13
  • Brock Nelson = @Bnelson
  • Thomas Hickey = @thomas_hickey14
  • Matt Donovan = @SquatchDonovan
  • Andrey Pedan = @AndreyPedan
  • Anders Lee = @leeberr09
  • Scott Mayfield = @scottmayfield2
  • Calvin de Haan = @cal_dehaan
  • Ryan Strome = @strome18
  • Alan Quine = @AWQuine
  • John Persson = @JohnPersson21
  • Mike Halmo = @mhalmz
  • Aaron Ness = @Aaron_Ness
  • Johan Sundström = @JSundstrom12
  • Anders Nilsson = @andersnilsson90
  • Victor Crus Rydberg = @CrusRydberg
  • Griffin Reinhart = @GriffinReinhart
  • Ryan Pulock = @rpulock2

Slutligen vill jag dela med mig av alla svenska supportrars twitterkonton som jag hittat än så länge. Har jag glömt någon så fyll gärna på listan i kommentarsfältet. Skriv även där om ni inte vill finnas med på listan så tar jag bort ert konto.

  • Filip Bäckström = @nyifille
  • Jesper M Sjöberg = @jespersjoberg
  • Joakim Sandin = @Massetyson
  • Benny Ferdinandsson = @bferdinandsson
  • Erik Wikander = @magisterns
  • Olov H Baudin = @obaudin
  • Marcus Andersson = @Mackanander
  • Fredrik Wiberg = @Fredde21
  • Sophie Sundström = @sophstorm
  • Björn Wännman = @bas9403
  • Fredrik Nordgren = @isles75
  • Johan Järpenge = @JohanJ74
  • David Ronàld = @klokkanelva
  • Linus Renud = @LinusRenud
  • Johan Wennerström = @JWennerstrom
  • Kristina Hjertkvist = @MsSwede12
  • Rikard Gustafsson = @Rgustavssson
  • Tobias Petersson = @Tobbe76Slite
  • Oskar Hjelte = @oskar_hjelte
  • Fredrik = @EvertonSverige
  • Levin = @nivel1891
  • Jag själv = @swedishislander

Vår egenpåhittade twitterhashtag #nyise har även fått namnge vår sjukt engagerade Facebookgrupp som nu närmar sig 20 medlemmar. Där diskuterar vi allt möjligt om och omkring Islanders vilket ofta leder till riktigt roliga och konstruktiva diskussioner. Välkomna att joina om ni har lust!

http://www.facebook.com/groups/185702338272504/

kommentarer
  1. Filip skriver:

    Väldigt kul att det är så många svenskar som håller på Islanders!🙂

Kommentera

