Först och främst vill jag tacka för denna fina möjlighet. Det är en ära att få börja skriva på Sveriges största Isles-blogg. Isles-rookie må jag vara, men vad det gäller NHL så kallar jag mig mer än gärna pro. Veteran är liksom att ta i. Min del i detta fina projekt kommer säkerligen utkristalliseras under resans gång men jag antar att ni mer än gärna får komma med konstruktiv kritik om det är något extra ni skulle vilja se på denna blogg.

På min hockeyblogg, (hockeymag.wordpress.com) som till syvende och sist enbart handlade om Islanders använde jag gärna Mac-äpplen för att avgränsa texten. Stör dessa äpplen er och er läsning får ni hojta till.

Bröl likt drevkarlar i ett älgjaktslag i kommentarfältet föredrar jag i sådant fall, annars vet jag inte om jag ändrar på detta.

Mitt första bidrag blir att lägga in highlights från Isles fin fina seger mot Leafs. Här kommer de:


Jag väljer att använda en etikett för dessa highlights; ”Isleslights”.

Det skall tilläggas att även jag, likt Mangan, allra helst ser att det blir Habs som står för motståndet, OM (!!) det blir slutspel. För det är ju trots allt en ofantligt rafflande avslutning på grundserien som väntar.

David Ullström har lånats tillbaka från farmarlaget, Bridgeport Sound Tigers. Ulla-Bulla som han kallas av NHL-oraklet, Bjurremannen, är således tillbaka och slåss för platserna i den väloljade maskinen som Islanders i nuläget ändå måste sägas vara.

#PlayoffPUSH goes on!

På lördag spelar Isles borta mot Jets. Matchstart: 21.00 (svensk tid). Alltså en helt förträfflig matchtid.

Trevlig Isles helg!

///Magistern

Kommentera

