Årets internmatch mellan Islanders unga talanger spelas natten till fredag mellan orange och blått lag. I det blåa laget återfinner vi spelare som Kirill Kabanov, Scott Mayfield, Brock Nelson, Griffin Reinhart, Ryan Strome och Johan Sundström.

Sundström som för övrigt skrev ett entry level-kontrakt med Islanders tidigare i våras och tillsammans med John Persson, som även han skrev på för Isles, kommer han få chansen i Bridgeport från och med säsongsstarten. Skulle även Anders Nilsson och David Ullström få inleda i AHL så lär Sound Tigers vara ett av de störst svenskdominerade lagen i farmarligan.

Persson är för övrigt ett av namnen i det orangea laget och där får han sällskap av bland andra Casey Cizikas, Nino Niederreiter, Mike Halmo och Ville Pokka. Matchen startar 00:30 och spelas i Islanders träningshall Iceworks och livestreamas på IslandersTV från och med midnatt.

kommentarer
  1. Sebastian skriver:

    Härligt, den måste man ju se.

    • Magnus skriver:

      Absolut! Blir en seg fredag på jobbet är jag rädd…

      • Filip skriver:

        Bara jag som inte kunde se den. ? :/

      • Magnus skriver:

        Jag hade faktiskt ingen möjlighet att stanna uppe för att kolla. Tyvärr tenderar fler och fler livestreamningar att enbart vara tillgängliga i landet den sänds ifrån. Ännu mer synd är att detta sällan, eller snarare aldrig, utannonseras i förväg. Jag är verkligen ledsen om jag förstörde någons nattsömn genom att inte kolla upp alla fakta först. Vet bara att jag kollade på förra årets match live på nätet och förutsatte att det skulle gå i år också.

      • Filip skriver:

        Min sömn hade du inte rubbat, när det är sommarlov så vänder jag alltid på dygnet..

        Kommer vi ta några på free agent idag? Får vi behålla PA ??

Kommentera

