Sex nya år för Tavares

Postat: 15 september, 2011 av Magnus i Nyheter Islanders
Etiketter:, , , ,

John Tavares nya sexårskontrakt blev idag officiellt presenterat av Islanders GM Garth Snow på en presskonferens. Kontraktet börjar gälla 1 juli 2012 och går därmed ut efter säsongen 2017-18.

”Jag kan inte bärga mig för att visa organisationen och alla lojala Islandersfans att jag inget hellre vill än att vinna på Long Island” sa Tavares.”Vi har ett mycket spännande lag som jag känner kommer vara med och fightas om Stanley Cup varje år framöver och jag är privilegierad att få vara en del av Islanders framtid.”

Vi hoppas såklart att Tavares kommentarer inte bara är tomma ord och att han får rätt i sina Stanley Cup-profetior. Många fans hade samtidigt på känn att Tavares skulle presenteras som lagets nye kapten efter Doug Weight men inget sådant tillkännagivande kom. Därför tippar jag att det antingen blir Kyle Okposo eller Mark Streit som kommer bära C:et i vinter.

kommentarer
  1. Troligen den bästa nyheten på ett par år för oss NY Islanders fans. Märkligt hur Josh Bailey svängde från ”det ser mörkt ut” till ”det är praktiskt taget klart” efter att Tavares skrev på😉

  2. Magnus skriver:

    Japp, och nu är Bailey också helt klar!🙂

Kommentera

