Jack Hillen är ett rovdjur

Postat: 8 augusti, 2011 av Magnus i Nyheter Islanders
Etiketter:, ,

Idag nåddes vi av beskedet att Jack Hillen lämnar Long Island för vidare spel i Nashville Predators. Hillen skrev på för Islanders mot slutet av säsongen 2007-08 och han gjorde även NHL-debut i den näst sista matchen för säsongen mot derbyrivalen NY Rangers. Innan Hillens proffskarriär inleddes hade han fyra år bakom sig i Colorado College Tigers där han blev utsedd till årets back i WCHA under sin sista säsong.

När Hillen i januari 2010 träffades av Alexander Ovechkins skott i ansiktet missade han 9 matcher, detta på grund av att OS i Vancouver reducerade antalet missade matcher. När han sedan kom tillbaka menade många att han hade svårt att komma upp i gammal normal standard. Lite försiktigare, lite sämre helt enkelt.

Jag har personligen alltid gillat Hillen för hans offensivlusta då han ofta fyllde på anfallen som en fjärde forward. Vi önskar såklart Jack lycka till i Western Conference med Nashville.

kommentarer
  1. Timmy, NHLkollen skriver:

    Hittade nyss din sida och måste säga att den är förbannat bra. Jag är inte själv något större Islanders-fan men jag älskar allt som har med NHL att göra. Jag driver själv en NHL-sida ” http://www.NHLkollen.se ” besök gärna den för en titt.

  2. Magnus skriver:

    Tack för fina ord! Du lägger verkligen ner ett hästjobb som har koll på hela ligan. Jag tycker det kan vara svårt att hänga med bara omkring Islanders ibland. Nu fick du ju en länkning till din sida här i kommentatorsfältet så jag förväntar mig att jag får detsamma när jag lämnar en kommentar på din sida.😉

    • Timmy, NHLkollen skriver:

      Det går åt en hel del tid, men brinner man för något så är det inte jobbigt, bara kul!

      Ingen fara. Läste din kommentar nu. Det hade jag inte en aning om, världen är minst sagt liten som man brukar säg.

      Återigen måste jag berömma dig för en imponerande sida. Den är tillagd som ett bokmärke och kommer att följas intensivt! Har ett par kompisar som håller på NY Islanders, ska tipsa dom om din sida.

  3. Filip skriver:

    Håller med Timmy. den är otroligt bra, har bloggen som app på iphonen

    • Magnus skriver:

      Oj, visste inte ens att man kunde ha det.🙂 Jag är som vanligt väldigt tacksam och smickrad över alla lovord. Tack Filip!

Kommentera

