”Stasche” förlänger med Isles

Postat: 18 juni, 2011 av Magnus i Nyheter Islanders
Etiketter:, , ,

Trevor Gillies – the man behind the stache, har skrivit på för ytterligare en säsong. Kontraktet är ett tvåvägskontrakt och som det verkar så kommer Islanders inte förlänga med publikfavoriten Zenon Konopka. Det innebär att Gillies och Micheal Haley får dela på polisrollen framöver och vi får väl hoppas att Trevor håller sig borta från de dumheter som totalt gav honom över 20 matchers avstängning mot slutet av säsongen.

kommentarer
  1. Filip skriver:

    Gillies kan försvara våra stjärnor men inte så mycket mer, medans Konopka kan spela hockey, försvara våra stjärnor och mycket mer. Har även läst på FB att många vill att han ska ta över kaptensrollen!
    Så om de inte förlänger ZK så blir jag besviken!

  2. Jocke skriver:

    Detta måste vara världens bästa blogg! Den är helt fantastisk.

    Tycker det är bra att Islanders förlänger med Gillies. Han ger oss mycket PR. All PR är bra PR.

    Magnus, vem tror du Islanders draftar i omgång 1?

  3. Magnus skriver:

    Kan bara hålla med, Filip. Jag hade helst sett ZK fortsätta då han har tydliga ledarkvalitéer. Jag förstår inte riktigt varför han verkar ratas av Snow. Om han försvinner så är ju Haley den som både kan spela, göra mål, tacklas och fightas. Jag hoppas han får en mer framträdande roll nästa säsong.

    Tack för det fina berömmet, Jocke. Jag har egentligen ingen aning om vem Isles draftar eftersom det är lika omöjligt att gissa vilka som finns kvar när det är vår tur, så jämnt är det i år. Men jag har gissat på Jonathan Huberdeau tidigare, om han nu finns kvar. Annars går många tips till Ryan Strome och Dougie Hamilton. Vui får se, det kommer bli spännande.

    Närmast väntar dock NHL Awards i Las Vegas på onsdag. Då får vi se om Grabner plockar Calder. Mitt tips är nog dock att Jeff Skinner blir pristagare.

Kommentera

